ピクシブ百科事典

スライム娘

すらいむむすめ

モンスター娘の一種。その名のとおり、スライム状の女性のことを指す。
目次[非表示]

人の形を取っていることが前提で、単なるスライムのメスはスライム娘に含まれない。

スライム娘の魅力には、

  • 柔らかく変形ができる。故に体型が自由自在
  • 体が透けており、体内の様子や向こうの景色が見える
  • ぷるぷるとした質感をしている

などがある。
題材が題材だけにR-18イラストも多いため、閲覧の際は注意。

関連イラスト

お水に浸るスライムちゃん

寂しい
すらいむちゃん

関連タグ

モンスター娘 人外 スライム slime-girl
代表的なスライム娘:千変の刺客メローナ ジャーマネン スロウス(2003年版参照) スー(モンスター娘のいる日常)

English Translation

"Slime-girl"

A type of "Monster Girl" (モンスター娘).
Basically, an animate slime that has a feminine form.
This tag also applies to similar female characters with liquid-like properties.

Some of the key points that usually define a slime-girl are:

  • The ability to transform and distort their bodies.
  • A semi-transparent body, either to see something inside their body or see the environment behind their body.
  • Having a smooth, shiny skin texture.

pixivに投稿された作品 pixivで「スライム娘」のイラストを見る

コメント